Hemmagjord mjukglass på typ två sekunder ;D

Vi i nian har som uppgift att göra en middag hemma, en uppgift från hemkunskapen. Mamma tyckte att jag skulle göra den idag, så då gjorde jag det. Det blev "köttgryta med viltsmak", kokt potatis och lite grönsaker till varmrätt, och hemmagjord mjukglass till efterrätt. Jag personligen hatar grytor, så huvudrätten tyckte jag inte om, men FYFAAAAAN vad god mjukglassen var!! Eftersom jag inte kan förklara hur den smakar får ni göra den själv ;) Det går enkelt att göra den i matberedare, tar väl nån minut bara;

(typ 2-3 potioner)
½ l frysta bär
1 dl vispgrädde (ovispad)
3 msk florsocker
1 ägg

Du lägger i bären, florsockret och ägget i en matberedare (använd kniven), och sätter på den. Sedan häller du i vispgrädden genom hålet i locket, medans det blandas, och när det är fint och jämnt så är den klar, och skitgod :) Jag gjorde med hallon :) Ät direkt, och njuut ;)

  

Mina föräldrar älskade grytan, och om ni kanske har ett mysko craving för att göra en så lägger jag med receptet också, hoppas det är läsligt ;D Peace!!

/ elin ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänk vilken tur man har som får både mat o efterrätt på Mors dag! Tusen tack Elin!! Det var jättegott! :-)

2008-05-25 @ 20:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0