En dramatisk ridlektion!

Idag på ridninen gick det väldigt hett till kan jag säga ;) Jag träffade Jennifer där nästan direkt, snyggingen som förgyller mina torsdagar, med hjälp av Lina, som tyvärr inte var där, BAJS! Saknar dig honey! Vi hade hoppning idag med, och jag hade söthästen Caprina, en stor skimmel (gråfärgad) häst. Hon är vanligtvis väldigt lugn och fin, men jag kände reda nnär jag kom in till henne i början att hon var uttråkad. Hon var jättesnäll och duktig i början av lektionen, sedan skulle vi hoppa över ett litet kryss två ggr. Första gick väl bra, och precis innan jag skulle hoppa andra gången lade jag en liten volt för att inte komma för nära Jennifer, och hästen fick nåt fel!

Först började hon bråka lite, och jag fattade inte ens vad som hände. Sen insåg jag att hon bockade och sparkade, och försökte hålla mig kvar, men duktigt nog hade jag tappat båda stigbyglarna! Så jag bara satt där och ända kontakten med hästen var tyglarna, och jag insåg att hon inte skulle sluta, så då började jag titta runt mig för att se var jag kunde försöka hoppa av utan att dö, så till sist hoppade jag graciöst (HOST!) av till höger om Caprina, landade lite snyggt i en hög på backen och hon satte iväg. Jag gjorde inte illa mig, utan fick bara ett litet blåmärke på smalbenet och lite ont i höften ;)

Sedan när hon lugnat ner sig litegrann var det bara att hoppa upp igen, då var hon så lugn och fin igen, hon behövde bara bocka av sig lite ;D Sedan, precis efteråt, på samma ställe som Caprie fick Snärten damp också, och började skena! Men ryttaren lyckades lugna ner honom. Sen var det bara att fortsätta hoppa, vi hoppade en liten bana som gick väldigt bra, utom sista hindret som Caprie vägrade på, sen när jag skulle hoppa på det igen red jag för nära Coco, så hon sparkade lite, men det var inget dramatiskt. Jag lyckades iaf komma över hindret, och sedan hoppade jag banan igen, med lite högre hinder, då gick det bättre :) Jag kommer sakna ridningen, men efter jullovet är jag tillbaka igen ;D

/ elin

Kommentarer
Postat av: Anonym

för det första ser jag inte "fin" ut i mjukisar haha , det gör du !

2007-12-20 @ 20:39:27
URL: http://maaango.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0