Gärdet har en grym lucia!!

Kom hem för ungefär en halvtimme sen från skolan, vi hade vår generalrepetition för föräldrarna från halv sju. Det gick faktiskt ruskigt bra tycke jag. Jag kom till skolan halv sex, då var det redan rätt många där, sen strömmade det in efter hand. Vi byttte om, fixade klart glitter och så, och det var härlig stämning också. Vi stod att sjöng och värmde upp och så med varandra också, det var skoj. Sedan, när alla började vara klara gick Lucian själv bakvägen till aulan, och vi började inse att det snart var dags, och de nervösa sammanbrotten startade. Tillslut gick vi ut utanför aulan, tände våra ljus och började sjunga.

Vi kom in, och upp på scenen, och vi sjöng igenom alla låtar och det gick asbra tyckte jag. Ingen svimmade, nästan ingen sjöng fel, ingen började brinna och ingen hällde stearin i Lucians hår, tror jag iaf ;) Efter bara ett litet tag blev det luciasångoch utmarch igen, och när vi kom ut började alla småprata, och en efter en gick vi tillbaka in i musiksalen (där vi bytte om) och började byta om. Vi dampade på killarna litegrann också, speciellt när dom kom in då alla stod och bytte om. Vi åkte sedan hem, en efter en.

Imorron ska vi vara på skolan halv åtta (ja, ni läste rätt, 07:30!!) och börja byta om och göra oss klara. Jag sitter och knarkar halstabletter just nu, för att inte bli hes tills imorron. Direkt på morgonen ska vi sjunga i två omgångar, och sedan gå resten av skoldagen som vanligt. Jag kommer vara rätt trött skulle jag tro ;D Eftersom vi ska lämna in SO-arbetet imorron ska jag gå och göra klart det nu.

/ elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0