It's cold outside, really cold.

Vaknade av väckarklockan imorse, gick upp och åt frukost. Sen klädde jag på mig ordntligt, och fick skjuts till stallet. Där började vi direkt md att täcka hästarna, och sen släppte jag, Jossan, Lisa och Bella ut alla hästar, medans de andra var där började mocka. Sen mockade jag två boxar, en fick jag lite hjälp med. Sopningen gick snabbt, och Majsan hade fixat lunchhöet redan. Sen packade vi kvällhöet, och gick ut med middagshöet i stallet. Fyfan vad det dammade. Sen frågade Majsan om vi ville stanna kvar ett litet tag och få rida lite, och jag och Jossan sa ja, Lisa och Bella skulle hem.

Jag och Jossan gick ut ch lunchade åt hästarna, kallt som fan var det. Sen fick vi en varsin häst, hon fick Snärten och jag fick rida Caprina :) När vi fixat iordning dom och luckrat på oss typ ett ton kläder så gick vi ut, och hoppade upp. Jossan söll knappt på att komma upp, sadeln bara snurrade runt, och hon kunde inte spänna den mer. Sen red vi ut i skogen, vi skrittade på galopprundan, komiskt ;) Det tog väl typ en timme och tjugo minuter, när vi kom tillbaka frös jag en aning, jag hade ingen känsel i varken fingrarna eller fötterna. Men Caprina var jättemys, bara lite småtöntig och småstirrig, men ingen ramlade av och alla överlevde ;)

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0