Nada tranan.

Det blir inget tranan ikväll, Hella hade bråkat med sin mamma och skulle inte gå. Så nu blirdet plugg ikväll istället, skoj.. NOT! Idag hade vi hemkunskap direkt på morgonen, vi bakade lussekatter. Dom blev väldigt goda, men inte så mycket sma, eftersom Erika hade i saffranet i mjölet istället för i degspadet, otroligt smart. Men de blev rätt bra ändå. Sen hade vi lästimme, i en halvtimme, lite dumt namn där alltså. Jag satt med SO:n och jobbade på. Sedan hade vi NO, vi fick titta på när Terese torrdestillerade träbitar (gjorde kol av trä), inte så spännande. Sedan var det lunch (potatis och prinskorv och stuvade morötter, URK!), och matte. På matten klarade jag av tre mycket komplicerade ekvationer helt själv, jag är väldigt nöjd med mig själv :) Sedan hade vi SO, vi körde med flex, Peter kom när matten slutade, och ju tidigare man gick upp, ju tidigare fick man sluta. Jag kom in först av alla x) Sen fick jag skjuts hem av mamma, tack mamma! :D

Imorron ska vi hem till min mormor, ska fira hennes man som fyller år. Då ska jag leverera min andra salami, och så har jag inga fler att leverera sen. På söndag har jag stalltjänst (HATA!), ska vara på stallet klockan åtta för att mocka och sopa i fyra timmar, nåt att se fram imot, eller hur?

/ elin

Kommentarer
Postat av: Lisa

jag ser fram emot stalldag, NAAAT. :o
fast det är lite mysigt nu vid julen ändå. :]

2007-12-07 @ 17:47:12
URL: http://lisaamandaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0