Nära döden-upplevelse, eller nåt sånt.

Jag har ju varit hos min mormor idag och fira hennes man som fyller 78 år. Hann kolla på ett Heroes-avsnitt imorse, det näst sista påförsta säsongen, nu laddar jag den stora avslutningen. Men iaf så fick jag reda på, innan vi skulle åka, att en sträcka av vägen skulle min bror köra, han har ju fått övningskörningstillstånd nu, och det var inte så bra. Jag blev såklart livrädd, han har kört typ två ggr tidigare, och nu skulle jag sitta i bilen också?! Först så stannade vi då, mitt på vägen, och Jens och Pappa bytte plats. Sedan sa pappa till Jens att lägga i ettan, och gasa och möta upp med kopplingen och allt sånt skit, och det gick inte så bra. Bilen hoppade fram och tvärdog tre ggr. Sedan, när ens väl fick igång bilen så gick det rätt bra, men han körde förjävla snabbt, och då upptäckte vi att han hade inte alls lagt i ettan, utan han hade startat bilen från trean!

Men sen körde han rätt bra, bra fart och bra hållning och allt sånt skit, men jag satt och hyperventilerade ändå, i förebyggande syfte. När pappa senare sa till Jens att stanna så de kunde byta plats, så trodde Jens att han menade på andra sidan vägen (det var en parkeringsficka där), så då körde han rätt över vägen, och alla skrek! Men det gick bra, vi hade ingen mötande trafik och ingen blev skadad. Det kommer ta ett tag innan jag vågar åka med Jens igen.

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0