Stockholm i mitt hjärta.

Gårdagen var otroligt kul faktiskt. Bussen rullade iväg runt sju, vår var först. Vi åkte och åkte, och jag satt själv på mitt säte, ett tag iaf. Jag satt nästan i mitten, men lite längre bak i bussen, och brevid och runt mig satt alla jag gick på stan med senare; Linkie, Hella, Malin, Jocke. Nea och Jossan som satt bakom mig lunchade vi med, och gick på stan efter lunchen. Vi hade iaf väldigt roligt där bak i bussen, resan tog inte sådär jättelång tid, och vi fick kolla på film också, Kopps ;D Den är rätt dålig, men ändå. När vi kom fram till Sthlm gick vi direkt ut och började shoppa. Vi kom fram runt tio-tiden, och gick på stan tills klockan blev halv tre, då vi tog oss till Dramaten. Vi gick överallt där man kan gå, H&M, BikBok, Manhattan, Åhléns, you name it, överallt! Vilket var det sm gjorde mig ledsen, för jag köpte nästan ingenting i början. Jag köpte puder på H&M, och armband på samma ställe.

När vi gått runt ett tag kom vi till Gina Tricot, där vi sprang in i Jossan och Nea, och vi bestämde oss för att gå och luncha tsm. Först gick vi till Kungshallen, men det fanns ju ingen chans i världen att få bord för 7 pers vid lunchtid. Då testade vi att gå up längs Drottninggatan och se om vi hittade något ställe, men det var fullt överallt. Men så såg Hella en skylt som visade till Hubertus, en liten resturang bakom en liten park. Vi gick in dit, och åt där. Sedan fortsatte shoppingen. Runt halv tre som sagt så försökte vi gemensamt ta oss till Dramaten på studie-besök, och tro det eller ej, men vi kom dit! Utanför stod några andra nior och kramade "Heta Margareta"-statyn (vårt eget namn på henne), för de frös. Det var en staty Av en kvinna som hette Margareta, som var 37 grader, året runt.

Efter att ha suttit inne på Dramaten i säkert 5 år och väntat på guiden, dök han upp, och vi kunde börja rundturen. Det var rätt intressant, men ändå rätt tråkigt, eftersom guiden var lite smådryg. Garderoben var helt otrolig! Efter rundturen som gick på ungefär en timme så gick vi ut på stan igen, men inte för långt bort eftersom vi skulle tillbaka dit efter en och en halv timme drygt, och titta på "Ett dockhem". Vi gick och åt middag på McDonalds, sen gick jag och Malin på Cubus, där jag köpte en söt t-shirt och en långärmad tröja, och sen gick vi till PK-huset för att mötas upp med de andra. Där gick vi på Gina Tricot, där jag köpt tre par trosor, och sedan gick vi runt lite bara. På BikBok köpte jag en tjock huv-tröja, som jag är totalt kär i.

Pjäsen på teatern sedan var väldigt bra, det handlade om en kvinna (Nora) som hade lånat pengar, och när pjäsen skrevs för 100 år sedan var det syndigt för en kvinna att låna pengar utan sin makes tillåtelse, och den var otroligt bra faktiskt. När jag hörde namnet tänkte jag mest på dockor och att det var typ en barnteater, men det var det absolut inte. Och skådespelarna var jätteduktiga. När teatern var slut så gick vi ut och väntade på bussen, som var ock hämtade upp de människor som varit på hockey. När den väl kom blev det ett springlopp för att komma på bussen och få de bästa platserna, jag satt ungefär där jag satt innan, men med Jocke denhär gången, det var så fullt att ingen (utom André) satt med någon, så jag fick knappt plats med mina ben över huvud taget ;)

Hemresan var rolig den med, fast man kunde vekligen inte sova, det var så pratigt, Det var roligt iaf. I bakre delen av bussen såg jag bara två som lyckades sova, och det var Albin och Saga. Dom spelade en film på hemvägen också, I Hennes Skor. Jag har sett den jättemånga gånger, så jag tittade inte på den, och det som va så komiskt var att nästan ingen såg den, utom killarna, men det var bara längst bak, jag har ingen aning om vad som hände längre fram. När jag kom hem så somnade jag nästan direkt, med värkande ben. Men det var kul att vara i Stockholm :D Det blev ett långt inlägg ;)

/ elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0