En vecka med stora båtar och sjuklingar.

Jag åkte som sagt ner till Linköping i måndas. Fick sitta på ett tåg i typ sex timmar med bara en karong pastasallad som mat. När jag kom ner stod mina kusiner och min moster där, redo att skjutsa mej hem till dom så jag kunde äta tacos. Sen kom tisdan och vi (jag, moster Marie, kusinerna Emma och Malin och Maries kompis Lena med sin dotter Mathilda) åkte buss i tre timmar upp till sthlm för att åka med Birka Paradise. Och shit, vilken stor båt det var!!! Fick sitta och vänta ett tag på att hytterna skulle bli städade, vi hade en halv lyxig fyrabäddshytt. Sen gick vi för att äta middag i resturangen four seasons, där jag åt rökta räkor, fläskfile och choklad gâteau. Sen gick vi en snabbis i Tax-freen, köpte lite daim. Sen gick vi till rummet för att lämna allt och gick sedan tillbaka. Då köpte jag chips och en tidning. När vi kom tillbaka till hytten så tittade jag på tv, morden i midsummer. Sen gick vi på ett urtrist disco, gick nästan direkt, och på kareoki. Sen gick vi till hytten för att sova lite.

När vi vaknade låg båten förtöjd i Åland, och vid tio-elva gick vi för att äta frukost (baguette och yoghurt), och sen latade vi oss bara. Malin var tråkigt nog sjuk, så hon fick ligga i hytten hela dagen.. Vi andra gick till Paradise Beach, där Emma och Mathilda badade. Vi satt och vaktade. Sen åt vi lunch där uppe, hamburgare. Sen satte vi oss ute på däck och njöt. Sen gick vi ner och packade och gjorde oss redo för att gå av. Sen blev det tre timmar buss igen.

torsdan blev det shopping, trots att Malin var lite småsjuk. Emma fick öroninflammation på onsdaskvällen och det blev ett himla liv, men de gick över på morronen. Vi var nog på varenda skoaffär i hela Linköping, och gissa vad? Jag hittade inte ett enda par skor!! Men jag köpte iaf en ny plånbok och ett par vita leggings. På fredan blev det packa ihop allt, lunch, skopunkten (ett sista försök i att hitta skor,men icke då) och tillsist tåg hem i sex timmar. När jag kom hem tittade jag på miss Marple, och sen gick jag och la mej. Det var min förträffliga vecka.

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0