Vändplansfest och stadsfest.

Jag blev väckt av mamma som vanligt (i fredags, efterbliven bloggning), tyvärr, och sa att jag måste upp, klockan var ju redan hav tolv! Sen satt jag vid datorn halva dan och nån gång så kom mamm in och berättade att hon hade köpt godis (yey!), och sen att jag sulle följa med till vändplansfesten ute i Annas stuga. Sagt och gjort, jag fixade iordning mej, packade ihop sakerna jag behövde (skulle sova där sen). Sen åkte vi iväg. När vi kom dit skulle jag gå och hämta Anna som va i nån stuga i närheten, men som tur va så kom hon gåendes längs vägen. Sen fixade hon iordning sej och vi gick iväg till stugan där de skulle va.
Kom dit och träffade tvillingarna på vägen (Elin och Julia) och sen var vi där. Det kom ett par franska syskon också, Melanie och Matthew, och sen var det en liten tjej där också, kommer inte ihåg vad hon hette. Vi ungdomar gick in i huset medans gamlingarna söp och sjöng där ute, vi fick en kortlek men kom inte på några spel. Efter ett tag därimot så började vi spela fem kort, men innan vi hann sluta gick vi iväg till en annan stuga, gamlingarna var alldeles för fulla. Vi gick till fransosernas stuga (där dom bodde iaf), och där började vi spela Finns I Sjön. Jag vann fyra gånger! Sen, när klockan närmade sej tre gick jag och Anna hem, vi var skapligt trötta.

Vaknade i Annas stuga runt halv tio, skulle åka hem då. När jag kom hem ringde jag till Erika, för hon hade ringt och sökt mej. Hon svarade och frågade mej om jag ville hänga med till Hudiksvall, dom skulle till Stadsfesten och se Markoolio. Svarade ja, och gjorde mej klar snabbt som tusan.
Dom kom och hämtade mej och vi åkte mot söderhamn (Erika skulle köpa moppehjälm på ÖB) och sen vidare mot Hudik. Vi stannade till vid en trafikplats och åt lunch, kom då på att jag inte ens ätit frukost, och blev glad över maten. Sen kom vi fram, och vi gick ner på stan. Sen kom vi plötsligt på att det kostade pengar att gå in, och bestämde att Marie skulle gå in med Moa, och vi andra skulle vänta utanför. Men vi shoppade iaf fram till fyra, då stan stängde, köpte ett par gråa leggings, en rosagrårutig kjol, ett par solglasögon, en buddahfigur och ett par örhängen.
Sen när Markoolio började så satte vi oss utanför, vid ån, och lyssnade. Sen åkte vi till ett McDonalds i närheten och åt mat, sen drog vi hem. Sov hos dom på natten, så vi tittade på film när vi kom hem. DaVinci-koden och Raise Your Voice, ytterst bra och Oliver James, SNYGG!

/ elin

image22 Nya Solbrillor ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0