Dödligt varmt med äckelpäckelfiskar.

Allaktivitetsdag. Visst låter det kul? Nej,eller hur!? Det är NÄSTAN roligare att vara i skolan, fast det beror ju såklart på lektioner, när man börjar och slutar och vad det finns att välja bland på dagen. Idag fanns det lite alternativ, t.ex ut och vandra, cykla, spea tennis/fotboll/volleyboll m.m. Men jag, Malin, Linkie, Erika, Anna, Ruben och Stina ville visa oss hjältemodiga, så vi tog fiske och friluftsliv! Jo, tjohejdu. Visst, man fick låna metspön man satte sig med i ca 10 minuter åt gången, två eller tre ggr. Sen låg vi och solade åt lite mat, och jaa.. Det var allt vi gjorde. På långnäs. En km utanför centrum. Friluftsliv my ass! Något sånt fanns det inte tal på. Men jag fick faktiskt tre fiskar, varav den största var fem cm lång. äckliga saker, dedär fiskarna. Men varmt har det varit, 26-27 grader. I skuggan!

Imorron har vi Klassens dag! Yeey! Vi ska ha kunskapsjakt, d.v.s springa runt och hämta mystiska saker, typ skor i mystiska storlekar och russin, och skriva någon berättelse eller nåt. Sen vinner de lag som har fått ihop mest poäng. I vintras kom vårat lag trea, och gången innan det vann vi!! Det är relativt roligt, om man är lättroad.

lördag blir det då Gävle med Erika. Rätt najs. Jag känner att jag måste shoppa, jag är desperat. Men nu har jag fått skrivkrampoch orkar helt enkelt inte skriva mer. Eller joo... Jordgubbar är gott!!!

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0