Midsommardagen.

I torsdags, runt halv sju, kom jag till mormor, och fick hjälpa till med att göra blombuketter till midsommarstången. Det var meningen att min moster, min morbror, hans tjej och hennes son och mina kusiner skulle komma dit vid sjutiden, men det hade tydligen varit hemska bilköer, det hade tagit två timmar mellan Stockholm och Uppsala, så de kom vid nio och halv tio typ. Fick sova ute i pingisrummet med småbarnen, och tro det eller ej, dom vaknar tidigt! Blev väckt av att den första gick ut (hemsk dörr!) tjugo över nio (!) och sen följde dom andra två efter, och precis när jag skulle till att somna om kom Arne (mormors man) och sa att det var frukost, och när jag kom in såg jag att klockan bara var tio! Åt lite,sen fick jag gå och lägga mej igen, men lyckades inte somna, vid det laget var alla vakna och väsnades.

Det var en rätt trevlig dag, med hela släkten samlad, även om hälften var ingifta. Kyrkbåt, midsommarstångsresning, grillat, fika, jordgubbar, skoj och fint väder. Och en tidig födelsedagspresent av moster med familj, 200 kr på statoil, för bensin. Kanske bästamidsommarn hittills.

Vecka 27, tis-ons ska jag på Ålands-kryssning med min moster och mina kusiner. Ska ner till Linköping på måndan, åka buss till färjan, och sen tillbaka dit efteråt. åker hem på fredan. Myys!

/ elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0