Snart 6 mil och snart lagligt.

Yesss! Åkte till ABE och frågade om dom hade fått det nya provet, och de hade dom! Satte mej vid en dator och började, blev klar på tio minuter. Fick 33 av 35 rätt, hade fel på utfartsregln som jag aldrig har hört talas om, och på en förbudsskylt. Men dock klart godkänd! :D Så nu får jg vänta i nån vecka, sen får jag köra lagligt! Yeey! Fast med M och F:s tillstånd får jag åka runt, runt, runt, runt på Ren, vilket är oväntat drygt. Har dock lyckat kört snart 6 mil, vilket är helt enastående, om man ränkar med att jag inte får åka nere på stora vägen (Söderhamnsvägen). Nu står moppen utanför, väntar på klartecken från Ruben, sen ska jag åka och hälsa på henne en snabbis :)

Igår var jag ute och åkte lite med, och när jag kom hem övertalade jag pappa att fylla på tanken med gräsklippsbensinen, och han hällde bara i lite grann, och trots att mätaren var på det röda så blev den fulltankad, det blev tydligen rätt mycket, så nu kan jag åka typ 20 mil, vilket jag vill eftersom den j*vla moppen måste köras in, max 35 km/h i minst 30 mil!!! Fast jag tänker nog köra i 15-20 mil ;)

På tal om mitt barnbidrag, det visade sej att mor och far bestämde sig för att ge Jens sitt med, och han har verkligen ingen koll på sin ekonomi, hans klädkonto på en månad var typ (när mamma köpte hans kläder) lika stort so ett års f.d månadspeng, så när han fick reda på att han stod försina egna klädköp bönade och bad han M och F att ge han 500 :- igen, men de fick han inte! Segerns sötma.

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0