En måndag kom, en måndag gick.

När jag gick ner till Ica imorse så fick jag vänta i några minuter på att Malin kom, jag höll på att frysa häcken av mej. Väl i skolan träffade jag gänget, sa hej och så, sen hade vi samling, ingen var särskilt tyst. Vi gick igenom dagen och salamiförsäljningen, och vår klass måste sälja 40 salamisar innan torsdag, lycka till. Vi hade film på svenskan (helklass då) som även drog över NO:n, vi kollade på Förortsungar, Dogge Doggelito var ascool ;D Vi ska arbeta med den filmen under kommande veckor. På matten hände inget speciellt, uppgiften jag satt fast på ordnade upp sig (facitet ljög), och vi åt ris och korvstroganoff till lunch.

Efter lunchen var det helklass musik, Vi gick igenom swingjazz och kollade lite på gamla klipp och intervjuer. Sen var det engelska, och vi bytte lärare, så nu har vi Veronica medans A-gruppen har Ingrid. Jag fick reda på att om jag jobbar bra de kommande två veckorna höjer jag mig :) Sedan hade vi elevens val, d.v.s bild och jag började på min kubistiska bild av ett tidningsutklipp.

Imorron har ju vi som sagt lagdag, vilket betyder att alla i arbetslag 2 på Gärdet är lediga, lärarna har möten och konferanser och sånt. Vi har fått lite uppgifter, ett engelska papper, tio matteuppgifter och vi ska ut och röra på oss minst 45 minuter. Alla andra fick även i språkvalet, men skolan fick inte tag i Christina Persdotter (min franskalärare), så jag har ingen språkvalsuppgift :D Jag vill nästan se den lektionen, bara Jossan och Fabian kommer vara där i och med att treorna är ute på prao. Jag kan även säga att jag är klar med alla uppgifterna redan nu :)

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0