Hälsoveckan, stavas enligt alla hälsoväckan.

Vi fick frukost i skolan imorse, åt fil och flingor med äppelmos. Mums. Sen hade vi lite hälsoprat, sen gick vi och simmade i femtio minuter. Sen hade vi typ 1½ timmes rast/lunch, sen, halv 12, gick vi in i aulan för att titta på donumentärfilmen "Super size me". Den handlar om en man i 30-årsåldern som utför ett experiment, han ska bara äta McDonaldsmat i 30 dagar, och kolla vad som händer. Det var rätt läskigt att se vad skräpmat kan göra med dej på bara en månad. Läs mer på http://www.sfi.se/sfi/IMAGES/_SFI_PDF/ZOOM_FILM/SUPER%20SIZE%20ME.PDF. Allt hälsogrejs ingår i hälsoveckan, som på alla papper och annonser stavas hälsoväckan, men ingen vet varför. Kan vara stavfel, kan vara nåt helt annat.

Efter skolan gick iaf jag och Erika på stan, gick på NK och fikade (baguette och festis) och sen köpte jag en glass på Biggans. Jag och Erika har kommit överens om att sluta äta godis, jag har funderat på det ett tag, men nu ska jag sluta. Alla sorters choklad, chips, ostkrokar, popcorn och snacks gills inte som godis, men "vanligt" godis, lösvikt, nappar, gelegodis, det är sånt vi ska sluta med. Sånt och läsk, kolsyrad läsk. Får se hur det går ;)

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0