Gott nytt år!

Gott nytt år! Eller ja, om 7 timmar i alla fall :) Tidigt imorse vaknade jag och gick upp, för att ta en tripp till Dollarstore. De har haft smyckesträd i porslin förr, som jag vill ha. Men såklart så fanns det inga när jag kom dit. Så då var det bara att traska hem igen i Antarktis-landskapet. När jag väl kom hem var jag utpumpad och nedkyld, vilket senare resulterade i feber. Hurra! Men något jag fick med mig hem var i alla fall lite chokladbollar och fyra askar med violgodis, som jag ska fira det nya året med. Ett helt godisfritt år. Nu tänker jag inte börja vräka i mig godis som en galning heller, men nu har jag alltså 5 violaskar (de fyrajag köpte plus en donation från min mattelärare) som lockar.

ja, om några timmar kommer några bekanta för att fira nyår, och det kommer finnas lite skumpa och rådjursstek och annat gott, bl a en chipspåse åt mig :) Violgodiset spars tills imorgon. Och jag är så säker på att jag kommer att gråta av lycka när jag får återigen äta violtabletterna, det är det godaste som finns.
Min bästa mammi hade köpt hem lite jordgubbar idag också, jag fick tjuvsmaka en. Det var så gott! Det är det godaste i universum, violgodis och jordgubbar. Bjuder man mig på det blir jag himla lycklig!


nyårsnaglarna ;)


Anyway, nu ska jag göra mig iordning inför kvällen. Min nya klänning är redo, och såå vacker. Men ha en underbar kväll, sup inte ihjäl er, och så hörs vi nästa år! <3


Kommentarer
Postat av: linda

härligt! hoppas du får en underbar nyår!

2008-12-31 @ 21:58:25
URL: http://lindaass.blogg.se/
Postat av: Mum

MMmm, å jag som fick tvinga i dig jordgubben när du kom hem från promenaden... :-)

2009-01-01 @ 12:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0