Plugg-Elin goes perfektionist.

Vi hade SO imorse, första timmen. Vi svarade på frågor om buddhismen. Jag tycker om buddhismen, det är min absoluta favoritreligion, mest för att jag älskar Buddah, han var grym. När jag gick i femman-sexan ville jag bli buddhist. ;)

Efter det hade vi idrott, basket. Jag gillar basket, det är roligt. Vi hade lite skottekniksövningar i början, sedan skulle vi köra match.  Det gick bra, vi spelade väldigt bra tyckte jag. Fast man blev astrött när man sprang fram och tillbaka som små blådårar och kastade bollar överallt. Men efter ett tag blev det för mycket, jag fick asont i halsen, och kunde knappt andas, sen fick jag en panikattack och det var bara hemskt. Vi förlorade med typ 8-6 tror jag, men vi spelade bra i alla fall, vi var ett bra lag, men de andra var snäppet bättre ;)

Lunchen, potatisgratäng och kassler, åts som kasslerhårdmackor, mycket gott. På svenskan läste jag igenom nationella texthäftet en sista gång innan provet på tisdag (läsförståelsel är då), och så. På engelskan läste jag lite bok, och tränade en gång till min muntliga framställning som är på måndag, jag ska prata om mitt liv som parfymflaska från Wallmart's. Skoj ;)

Sen hade vi franska, i studion igen. Vi satt inne på burkar.nu och gjorde de roliga språkövningarna till och börja med, sedan gjorde vi några tungvrickar-fraser, och satt och asgarvade medans vi översatte och försökte läsa dom. Efter det hade vi bild, jag ritade en bild på en leopard, medan jag lyssnade med ett halvt öra på den ivriga  disskusionen som pågick runt bordet.

Efter skolan fick jag skjuts hem, och hemma åt jag två mackor, och satt i lite mer än en timme med mitt projekt om energikällor, det ska lämnas in imorgon, och jag tror inte att jag är klar riktigt än, lite av en perfektionist. Men jag har skrivit på som en lite rugguggla, och borde nog nöja mig snart. Efter ett tag fick jag i alla fall skjuts till stallet, och dagens ridlektion.

Träffade Jennifer där direkt, härligt sällskap. Lina kunde inte komma, det var någonting med en husvisning, hon ska flytta. Saknar dig älskling! <3 Ridningen i sig gick väldigt bra, vi hade hoppning, hade Caprina. Hon kanske var lite väl pigg, men det är svårt att stanna direkt efter ett hinder. Sen fick jag släpa lite bommar, med det gjorde inte så mycket ;)

Nu har jag i alla fall kommit hem, och har suttit i nästan en timme nu också och försökt bli klar med uppsatsen. Jag ska nog skriva ut den imorgon i skolan, så jag har 50 minuter till att dubbelkolla formuleringer och göra de sista finjusteringarna. Klockan är rätt mycket, och jag är en myskomänniska, så jag ska gå och lägga mig nu. God natt!

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0