Stalltjänst tycker alla om.

image146Jag hatar att gå upp för att ha stalltjänst. Det är bland det värsta som finns. Men att vara där kan vara rätt mysigt ibland, som idag t.ex. Vaknade tio i sju av väckerklockan, och gick upp och åt frukost och så. Sen skjutsademamma mig till stallet, och väl där så bytte jag om och gick för att hämta skottkärra och grep för att mocka. Jennifer kom dit i rätt ögonblick, precis när jag skulle till och börja mocka.

Vi mockade två boxar, och pratade medans, om lite allt möjligt. Sedan sopade vi litegrann, det var typ färdigsopat för tjejerna ur andra gruppen var väldigt snabba och väldigt duktiga, så de gjorde lite av vårt jobb ;) Vi packade lite kvällshö, och sedan sopade vi lite i höutrymmet. Sedan, efter bara en och en halv timme var allting klart, så vi kunde åka hem, härligt! De är de underbaraste stalltjänstern, när allt blir klart tidigt, när sällskapet är mysigt och när man får åka hem innan tio.

Idag ska jag göra klart min planerare som jag började på igår, ett väldigt smart papper jag har på dörren. Snart tänker jag väcka Jens och dryga mig lite med honom, och sen äta upp min semla som vi köpt :) Ha en bra lördag!

/ elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0