Tallin/Stockholm :)

Innan jag börjar med veckan så måste jag rekomendera choklad-ansiktsmasken!! Den luktar SKITGOTT!! Tänk er att smeta in chokladkräm i ansiktet, det är en härlig känsla ;) OBS! Varning för långt inlägg ;)



Okej, nu när jag skämt ut mig helt, så tänkte jag berätta om resan.

DAG 1; I söndags tog vi x-tåget till Gävle (som krånglade på vägen, så vi var sena, men vi hade en timme i Gävle), och bytte tåg där. Duktiga mamma hade glömt att boka platser också, så vi fick sitta i de överfulla obokade vagnarna, och tack och lov fick vi sittplatser iaf. Det var varmt som satan, och det osade svett!! GROSS!!
När vi kom till Sthlm så gick vi till tunnelbanan, och åkte ut till Alvik, och tog tvärbaran till Kicki. Den var också paj, men det kom ett ersättningståg :P Hemma hos Kicki gjorde vi oss mest hemmastadda, och åt lite mat och så.

DAG 2; Efter en tidig start åket vi ut till Vällingby Cemtrum för shopping, för er som inte varit där så är det som ett köpcentrum, uppbyggt i många byggnader, värsta labyrinten att hitta affärer kan jag lova!! Men där köpte jag ett långt rosa linne med brottarrygg från H&M, en urgullig grön t-shirt på Gina Tricot och ett par rosa, låga sneakers från Din Sko :) Sedan var det bara att ta sig till båten, komma på den och så. Vi åt mat (och träffade en trevlig busschaffis ;D), jag tittade på tv, sen kollade vi taxfreen och sniffade parfymer. Sen blev det sovdags :)

    

DAG 3; Uppe med tuppen, åt frukost och gjorde oss iordning för en dag i Tallin. Jag hade jeans och den nya t-shirten :) Och det här var den värsta dagen!! Jag var först och främst skittrött på grund av för lite sömn, sedan var set SKITKALLT och spöregnade hela dagen. Sen blåste det som faan, och mitt usla paraply från wedins böjde sig åt andra hållet hela tiden. HATA! Och som om det inte kunde bli sämre, så visar det sig att det är någon slags helgdag i Tallin!! Så det var inga människor eller bilar i staden, och affärerna hade stängt! Jag var INTE på så bra humör kan jag säga.

Men tack och lov så hittade mamma ett köpcentrum, som var öppet!! Fyra våningar av affärer, och det är billig shopping i Tallin folk :) Det är typ svenska priser i estnisk valuta, och 100 estniska kronor är ungefär 60 svenska. Så där blev det shopping, vi köpte en jävla massa nagellack. Jag fick ett svart, ett franskt manikyrset och ett vitt med tunn målarpensel.
Jag köpte också två linnen (samma modell, olika tryck, och en liten öppning bak ;) och en kjol på en butik som var typ som BikBok, eller H&M Divided, fast billigare ;) Sen var det att ta sig tillbaka till båten och segla hem ;) Ja, och på kvällen satt vi och drack drikar i baren :) Jag drack två st neon cocktails, och dom blev man blå av ;D Och ta't lungt, de var alkoholfria ;)

    
   

DAG 4; Vi vaknade efter en gungig natt i Stockholms vackra skärgård, och solen sken. Efter ett tag kom vi till hamnen, la till och gick av. Och av någon konstig anledning visade vi inte pass en enda gång på hela resan. Jag och mamma gick på stan på dagen, Kicki var på ett möte hela dagen. Jag var fortfarande rätt trött, och var det typ hela dagen. Lunch på tacobar i kungshallen, och shopping blev det inte så mycket med. Men jag hittade en grön miniklänning med rygg på Gina, en sån jag har i rosa :) Den var på rea, och kostade bara 50 spänn, så jag köpte den, den är söt :) Sen köpte jag faktiskt vaniljrökelser på Indiska, men annars blev det ingenting.. Jag fick en bok av mamma också, engelska "Lily B, on the brink of cool", en ungdomsbok om nån tjej som vill bli författare, skitskoj ;D

På kvällen gick vi på bio. Sex and the City - the movie. Helt klart sevärd!! Och man behöver faktiskt inte se serien först!! Jag har sett ett avsnitt i hela mitt liv, och jag garvade ihjäl mig ändå! ;) Så den tycker jag att ni ska se :)

 

Dag 5; Dagen för hemresa. förmiddagen spenderades också på stan, och det var glest med shopping även denna dag. Jag  köpte dock en keps på accessorize, skitsöt sak :) Sen var det som sagt tågstrul påväg hem, och allt sånt har jag redan berättat om. Skorna jag köpte var rosametallic med snörning, ett par 42:or faktiskt!! Har aldrig haft ett par 42:or förr ;D

 

Det var min underbara vecka det, och alla bilder är klickbar! Utom den snygga längst upp ;D Nu ska jag göra manikyr, ska testa mitt nya svarta, och den vita som har målarpensel :) Bye!

/ elin ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0