Vidrig tårta!!

Hejsan :) Det har varit en händelserik dag idag faktiskt.

Imorse bakade vi tårta, dock blev den INTE god ;D Det var typ praktiskt taget katastrof hela skiten! Först hade Erika satt på snabben när hon satte på ugnen, och det visste ju inte jag! Vi gjorde rulltårtsdeg till tårtbotten, och den gjorde vi rosa med lite karamellfärg. så först blev den sönderbränd, men den var fortfarande kladdig inuti, så vi gjorde en till, och sen var fortfarande kladdig när vi tog ut den, men det märkte vi inte. Vaniljkrämen blev skapligt hård (typ nada mjölk) också, så när vi skulle bre ut den gick bottnen sönder, sedan var det lite överdoserat med karamellfärg, så den smakade kemikalier. Kort sagt, katastrof! Sedan fick man typ kväljningar när man åt den också ;P

Efter det var det väl typ ingenting, och efter lunchen stack jag, Malin, Hella och Linkie ner på stan innan fotbollsmatchen, gick ner och upp på marknadsgatan, och lite på stan. Sdan fick jag skavsår, så jag åkte hem en snabbis och bytte skor. Sen åkte jag ner och väntade på resten, och vi brummade iväg till fotbollen, trots att vi kom liite sent ;P Iaf så tittade vi på matchen, hejade på, och lite så. Riktigt skolanda alltså ;D Tills halvlek kom och man fick åka hem, men vi stannade kvar, vi är duktiga supporters. Efter många snygga vurpor och lite mål så VANN vi faktiskt!! Killarna i nian på Gärdet är riktigt duktiga :) och de allra flesta var från våran klass faktiskt ;D



Sitter och väntar på att Hella, Malin och Linkie ska komma, vi ska på tranan ikväll, och göra oss iordning här ;) Väldigt skoj ska det bli ;D

/ elin ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0