Das dag

Hejsan! Fy, vad jag börjar bli dålig på att blogga. Men det blir väl så när man är upptagen med att gå NV och göra designer och läxor och så. Men jag ska göra mitt bästa med att blogga åtminstonde en gång varje dag, det är alltför skoj för att sluta :)



Idag har vi i alla fall haft biologi, vi ska till att börja med ekologi. Sen hade vi matte, alltid lika roligt :) Engelska sen, vilket visar sig vara det ämne jag gillar minst, trots att jag älskar engelska. Men läraren är inte bra! Hon kan knappt prata engelska, och "en lektion är bara lika rolig som läraren gör den" / elin goes confusius!
 Efter en lång lunch var det franska på schemat, vi hade läxförhör, läste dialoger och fick göra den egen faktist, det var sköj ;) Vi skrev ihop värsta dissen; Henri bjöd Jaqline på fika, men hon hade biologi-läxa. Fast dom går i samma biologi-klass, och de hade inga läxor! Värsta dissen ;D
Sen hade vi historia, där vi håller på med grupparbete om Bollnäs historia. Min grupp skulle ha läst om sjukvården, men det fanns så lite fakta om det, så nu läser vi om fäbodar istället ;)

Sen hade vi ingen kemi, vilket upptäcktes efter en halvtimmes väntan, så vi slutade lite tidigare. Nu sitter jag här hemma då, ska hitta på något att äta innan ridningen strax, sen ska jag åka iväg till ridningen, och passa på att lämna biblioteksböcker på vägen. Vi har uteritt idag, och det är ju perfekt väder! Blå himmel, soligt men ändå inte så varmt, så man orkar var ute i alla fall. Vilket är bra. :)

/ elin ♥

Btw, vi fick lära oss på biologin att vi människor är LEVANDE! Coolt va? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0