Da'n före doppareda'n

Dagen innan julafton. Jag tycker väldigt myket om den 23 december. När jag var liten brukade vi klä granen idag, och på kvällen skulle vi sitta och spela på Bingolottos uppesittarkväll. Jag vann inte, men jag hade väldigt roligt varje gång. Med all snö vi har nu känns det verkligen som om jag är ett litet barn igen, det finns minnen i allt. Vi brukade bygga snögrottor i snöhögarna, ett år byggde jag och min bror en sfinx på baksidan. Underbart.

Idag är jag lite äldre, lite mer mogen, så idag ska jag städa. Mitt rum ska få plats med ännu en säng, vilket just nu är helt omöjligt. Dessutom ska det sista i huset också göras klart. Jag tror jag ska ta fram kameran lite också faktiskt. så ja, nu kör vi.

GOD JUL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0