Jag råkade dö imorse.

Kära bloggläsa, idag dog jag. Det är väldigt sant. Jag vaknade imorse och planerade att köra ett yogapass, från en DVD vi har skräpandes här hemma. Eftersom instruktören i filmen förbjöd mig att andas höll jag på att svimma, och bytte till en pilatesvideo istället. Efter halva passet höll jag på att spy av ansträngning, så jag avbröt och gjorde lite sit-ups och lite plankan istället. Så jag lärde mig att jag antagligen kommer dö ung av chips i lungorna och hjärtat och allting, och min rygg kommer gå av om sisådär tio år.

I helt orelaterade nyheter målande jag naglarna idag, fransk manikyr. Jag tittade på Top Gear, jag lyssnade på musik och jag möblerad om mitt rum dramatiskt. Nej, dramatiskt är inte det rätta ordet... Mitt rum är så litet att jag inte kan göra så mycket. Jag flyttade nattduksbordet till andra sidan rummet. Radikalt är ordet jag letar efter! Radikal ommöblering.

De sista dagarna år 2009 tänker jag mentalt förbereda mig för mina nyårslöften. Jag ska återinföra mitt speciella godisförbud (popcorn, lantchips, läsk och glass tillåtet) och jag ska sluta köpa kläder! Nej, jag ska inte sluta köpa kläder helt, men jag ska köpa mindre än i år. Då jag har superkoll på min budget via ett excel-program jag har, vet jag exakt vad jag gör med varenda litet öre jag får. Min London-tripp slog hårt på min stackars plånbok, så min klädesbudget i år är ungefär dubbla 2008. Det är rätt mycket. Helt orelaterat har jag använt min mobil grymt mycket mindre i år. 650 kr mindre faktiskt.

Nu ska jag sussa, god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0