bajskallt ute nuförtiden

Hejsan! Idag är det torsdag och humöret är på topp. Imorgon är det fredag, och sen är det helg, sen är det bara en vecka kvar, sen är det lov, och efter lovet har vi hoppning igen, och jag är bara så pepp! Jag kommer i alla fall vara det tills jag totalslocknar. Jag vet inte, men ibland känns det nästan som man blir lite manisk, går på högvarv hela tiden och bara väntar på en krasch. Men ja, det blir väl så. Imorse började vi nio, alltid skönt med extra sovmorgon. Matte, engelska, lunch och franska gick som vanligt. Vi spelade upp våra sketcher på franskan, fast man fattade ändå bara sin egen ;P

Efter franskan skulle vi ha haft historiaprov, men så plötsligt gick brandlarmet, och vi var tvugna att stå ute och frysa häckarna av oss i 20 minuter, och inte är man ju smart nog att hämta jacka heller. Jag stod därute med mitt pennfodral, tunna kofta och converse, och såklart brann det ju inte heller. Man blev liiite putt.

provet blev uppskjutet, det sög ju inte direkt. Det blev en lång härlig rast innan kemin, och det är såna lektioner som jag blir riktigt glad av. Jag får ofta förklara litegrann, och jag blir glad för sånt. Dessutom lär jag mig själv också, så det är win-win! Efter skolan gick jag hem i kylan, och när jag kom hem åt jag lite toast, och åkte sedan iväg till stallet. Vi har haft hoppteori och lite så, och jag blev så himla sugen på att hoppa! Att sitta på Shannon, galoppera mot hindret och känna när han bara exploderar över hindret. Då är jag lycklig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0