skola och stalltjänst

Hejsan! Nu är det lördag, men för mig känns det som en helt vanlig fredag, mestadels eftersom jag varit i skolan idag. Innan det var jag på stalltjänst, vilket känns som igår. Hehe..

För er som inte bor i Norrland så kan jag berätta att det är pissigt kallt här uppe, och då bor jag ändå bara i södra Norrland, och när det är sisådär -5° till -10° är det inte roligt att vara ute. Det är ännu hemskare att faktiskt behöva gå upp 7 på en helg för att åka till stallet och mocka och sopa i tre-fyra timmar. Men det var jag tvungen att stå ut med ändå. Efter stalltjänsten åkte jag hem, duschade och gjode mig iordning för skolan. Det var ju öppet hus idag, och det var meningen att folk skulle få komma och titta på hur vi har det på lektionerna och så. Njaa ;)

Vi var elva pers totalt, vi satt i ett klassrum längst bort i skolan och räknade matte. Vi fick ett gammalt nationellt prov att sitta med. Inte för att det var särskilt seriöst direkt... Vi satt mest och snackade typ ;) Det kom två par föräldrar och tittade in, och det var föräldrarna till två av eleverna ;D Annars hade vi inget roligt att göra. Jag satt mest och trackade på Tobbe (a) ;D Men ja, om vi får ledigt en hel måndag för det så gör jag det gärna igen ;)

Ikväll blir det en lugn hemmakväll skulle jag tro, med en bra film. Och ja, sen är det alltså långhelg, hurra! Ska ni göra något trevligt i helgen? :)

Kommentarer
Postat av: Lisa

låter som ni var lika effektiva som oss ungefär, fast vi var kanske liiiite mindre effektiva eftersom jag och johanna bara sprang runt i skolan i stort sett istället ;) haha!

2009-01-17 @ 17:11:51
URL: http://lisaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0