dagens i-land-problem.

Btw, på tal om shopping så har jag ofta funderat över den perfekta shopping-outfiten. Nu låter det här EXTREMT ytligt, men kläder är en del av vardagen. Ytlighet tycker jag är mer smink och hår och utseendefixering och vikt och sånt. Kläder är något annat, det är något man lever i.

Alltså, den perfekta outfiten för en shopping-spree, det är en hel vetenskap faktiskt! Tänk efter bara. Man måste ha skor som är bekväma nog för att gå i en hel dag, men ändå lätta att ta av sig, vilket eliminerar klackar, converse och de sötaste ballerinorna. Man måste kläder som inte är för varma, men inte för kalla, och igen, lätt att ta av sig. Om man är behöv av en jacka måste den vara lätt att få av och på, och behändig nog att lätt kunna stoppas undan om det blir varmt. Väskan är det svåraste. Den ska inte vara så stor att man råkar knocka till en medshoppade, men stor nog att få plats med en massa saker. Alternativet här är att ta en liten väska att ha plånbok, mobil och liknande i och lägga övriga sakerna i påsarna man får via shoppingen.

Som sagt, på påsklovet v 16 ska jag ner till Gävle, och jag har laddat i flera veckor. Och vet ni en patetisk sak? Jag funderar redan på vad jag ska ha på mig. Men kom igen! Jag gillar att planera saker, och hur töntigt och ytligt det än låter så är det svårt med shopping-outfits. Jag ska i alla fall ha leggings på mig, alternativt strumpbyxor. Det är enkelt och behändigt. Klänning är också bra att ha, men man vill helst inte dra den över huvudet. Håret är väl hemskt som tusan i alla fall. Allt förstörs när man provar toppar och tröjor! Min fasa är mest skorna ändå. Mina fötter suger, och jag har att välja mellan dryga converse, eller skor som gör ont efter två-tre timmar.

Tänk hur jobbigt det kan vara ibland. Men som flickan som sket i badkaret sa; Det löser sig!

Så, nu är jag klar med att vara ytlig för idag ;) Imorgon väntar datorkunskapsprov, ridning, laborationer, matte och lite annat smått och gott. Ha det bra, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0