ormmöte

Jag var ute och sprang imorse. Jag vaknade nio, och fick världens craving på att bara sticka ut och springa. Jag gjorde det med, och det var stekhett. Efter halva vägen dog jag, och det blev promenad tillbaka. Jag fokuserade inte riktigt på vart jag gick, så det slutade med ett möte med en huggorm. Jag såg den inte, men den låg mitt på stigen och solade, och sen slingrade den iväg, livrädd precis som jag. Jag är inte rädd för ormar, men när jag inte ser dom, och de ploppar upp ur intet en decimeter bort, då har man rätt att bli lite stirrid.

Idag ska jag ligga någonstans och skriva uppsats, kanske ute i steksolen, med en laptop, och jag tänker skriva hela dagen lång. Jag kanske gör en paus om det regnar, men annars ska jag bli klar, annars jävlar! Två dagar kvar av helgen, och mina fingrar ska glöda. På måndag blir det jättefint väder, och så ska jag vara minst halvklar.

Någonting annat som händer på måndag är en trevlig hopplektion, DUBBEL-hopplektion. En och en halv timme ute på banan, i 20 grader sol, det kommer bli skapligt lökigt gissar jag. Jag tar med mig en vatteflaska med. Kisses!


Kommentarer
Postat av: emelie igen

skulle vara kul om du gjorde en videoblogg när du pratar engelska som du gjorde förr. det var kul :) förlåt om jag är tjatig!

2009-05-23 @ 13:52:10
Postat av: Annaa

ni har inte dubbel hopp, gaby är borta! Hon är i new york

2009-05-23 @ 19:38:06
URL: http://unimportent.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0