lila babbel




Hejsan
! Ja, idag får denna lilla text sällskap av en stor bild här intill, skoj va? Jag tänkte för en gångs skull lägga ut dagens outfit...


Leggins, oversize-tischa och armband från the one and only SÅFIN (Vila och Free Quent) och ett svart basiclinne från Gina Tricot.


Ja, då var det klart då. Imorse slapp vi idrotten, typ, vi hade ergonomi-teori. Innan matten på eftermiddagen tvingades vi gå igenom matte/fysik-korridoren, vilket är en pina när HR är i farten. De håller till på Torsberg då och då, istället för tt hålla sig uppe på Heden, och såklart hade de bakat bullar. Det luktade så gott att jag nästan började gråta. Efter en naturfilm på biologin hade vi fysik, och Håkan hade gått till HR och köpt bullar åt oss! GAAH! Har vi den bästa läraren eller VAD? De var jättegoda, och smakade lite vanilj. Det gjorde min dag!


Just nu håller jag på att ladda det senaste Big Bang Theory-avsnittet, lyssnar på musik, bloggar (obviously) och jag ska göra klart en franskauppgift tills imorgon alldeles strax. Dessutom vill jag hinna äta lite mat, sova lite och försöka fokusera mina tankar till matteprovet imorgon. Jag har min lilla inlärningsstrategi förstår ni. Jag försöker förstå allting på en gång, skicka iväg det till ryggmärgen och föhoppningsvis minnas det när det är upp till bevis. Min filosofi är enkel. Försöker man plugga på till prov tänker man alldeles för långt och överanalyserar allt. Det leder till att man inte förstår någontin under pressen på provtiden.


Det sista har jag märkt bland mina underbara nv:are. På matten just nu deriveras allt, oavsett om det ska deriveras eller inte. Jag tycker det är lite roligt! Det är som om man bara tänker "Fåse, lös ekvationen... Det verkar trist, jag deriverar den istället!". Jag lovar, några veckor till och vi deriverar kemin också! "3,4,5,tripropyl-,4,4,dietyl-,5,pentanol är så tråkigt, jag deriverar den istället!". Hahahaha!!


NV-HUMOR! Vill ni veta lite mer NV-humor?

-Varför kan man inte derivera en samhällselev?
-De har ingen FUNKTION!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0