Äppelpaj och film, perfekt!

Hejsan! Ugh, jag är genomtrött. Vänta lite, är det ett ord? Stuntsamma, jag är trött i vilket fall som helst. Jag har precis tittat på film med Helena, som spontant hängde med hit och åt äppelpaj. Väldigt trevligt måste jag säga, och väldigt god paj!



Imorse började vi på "Snöret", ett projekt i samband med biologin. Vi ska göra ett snöre som ska representera världens utveckling, från Jordens skapandes till nutid. Det är sånahär projekt som får en att fatta att det har gått väldigt lång tid. Vi har 84 meter snöre, som representerar de 4600 miljoner år som Jorden funnits, och snöret är indelat i tidsåldrar. Vår grupp har två första tidsåldrarna med två väldigt konstiga namn, först innan liv fanns, och sedan tiden då alla organismer var encelliga eller flercelliga, men outvecklade. Vi har 73 meter av snöret, och resterande 11 meter delas av de andra tidsåldrarna, alltså dinosaurierna, alla djur, människans utveckling och allt sånt. Just människans utveckling kommer att trängas runt 3,5 cm, de andra har runt 1 meter vardera. Coolt!

Ja, vi har haft lite annat också, men jag har mest bara åkt med, jag är för trött för att ha minnen från dagen. Tragiskt, inte sant? Jag ska fixa lite mat nu i alla fall, jag måste bara hitta på någonting att göra först. Imorgon är det torsdag, för er som inte vet det, och på fredag blir det party party på tranan! Jag ska nog ha en av klänningarna jag köpte i London, och det kommer bli superbra!

Nu, MAT! Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0