Challenge - Day 19

Day 19- Nicknames you have; why do you have them


Jag tror jag bara har ett smeknamn, och det vet nog de flesta om. Ja, varför kallas jag Nilsson? Jo, för att det finns miljontals Elinar i Sverige, och då är det lättare att hålla koll på mig genom att säga Nilsson. Däremot, om man ska tro Malin Ung så är det bara män som man tilltalar med deras efternamn (Reinfeldt, Lenneby osv)... Vad det betyder vet jag inte, men jag är allmänt känd som Nilsson i alla fall.

Övriga smeknamn kan inkludera Långben, Långskånk, Flaggstång och fler på den linjen, vilket jag tror är klar indikation på att jag kan i största allmänhet uppfattas som lång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0