Challenge - Day 9

Day 09- Something you’re proud of in the past few days



Det här vet alla i min närhet vid det här laget, men jag är så lycklig att jag säger det igen: jag är så stolt över att jag har valt ett bra ämne till mitt projektarbete. Jag behöver inte längre ligga sömnlös och ångra mig över mina dåliga val.

Mitt PA har tagit knäcken på mig. Jag valde förr att skriva en uppsats om det gyllene snittet, som faktiskt är himla fascinerande och fantastiskt. Dock kom jag aldrig igång, dels för att jag avskyr att skriva saker och dels för att det var för svårt.

Nu har jag äntligen erkänt att jag tog mig vatten över huvudet, och med lite snabbtänkthet valde jag att välja ett lättare och roligare projektarbete. Nu är det ett arbete som jag som Elin tycker om, inte bara jag som "Fröken Nilsson", mitt skolalterego som alltid måste välja det svåraste och tuffaste alternativet för att visa att jag duger. Nu gör jag det här för mig, inte för att imponera på någon annan, och det är en sjukt underbar känsla av frihet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0