Jag känner smaken av den genetiska smaken!

Det är KALLT! För två timmar sedan gick jag hem från skolan i dessa 15 minusgrader, och mina ben har fortfarande inte tinat. Förhoppningsvis gör dom det dock, för om en timme ungefär ska jag ner på bio med Linnea, vi ska kolla på Sherlock Holmes! Förhoppningsvis kommer min käre far hem snart så jag har skjuts, annars tror jag att jag dör.

På biologin idag upptäckte jag att jag har en lite speciell gen som gör att jag känner en speciell smak., nämligen smaken av substansen fenyltiokarbamid. Vi fick smaska på några pappersbitar indränkt i en vätska som har denna smak, och känner man den har man genen, annars smakar det bara papper. Jag vågade nästan inte först, för jag kände på mig att jag antagligen hade genen, och det smakade SKIT! Riktigt starkt bittert, lite torrhetssmak, svår att förklara. Den försvann inte heller, utan hängde sig kvar jättelänge efteråt. Buhu.

Nu ska jag fixa mat, sedan poppa popcorn inför filmen. Weiihoo, det ska bli så kul! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0