future



Nu händer det. Nu blir jag vuxen. Nu sitter jag och pillar med ett CV och googlar efter villiga arbetsgivare som lyser med sin frånvaro. Förberedelserna inför det där stora som kommer om några få månader är igång: arbetslösheten. Det är inte längre sommarlov, det kommer aldrig mer vara sommarlov, bara studieuppehåll.

Min framtid börjar strukturera sig. Ett nytt liv med ett nytt levnadssätt. Jag kommer att stå på egna ben, jag kommer inte ha någon som kan ta mina strider, jag kommer vara själv, på egen hand. Jag kommer flytta till en ny stad, till en ny del av Sverige där jag inte kommer att känna någon. Jag kommer att bo själv, jag kommer laga mat själv, tvätta själv, diska själv. Allt kommer att vara mitt ansvar.

BRING IT ON!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Har sagt det förr så jag blir tjatig -eller gaggig- om du hellre föredrar det: Det där förestående och omvälvande med en ny livssituation kommer du att klara galant...SÅ DET SÅ !! kram kram

2011-02-12 @ 00:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0