När det bara finns en strumpa


Uppvisning av de grymma karatekunskaper Sensei Robin lärde oss idag!

Jag städade tidigare idag då jag återigen stod inför det eviga problemet: det finns bara en strumpa. Jag har sökt igenom varje hörn i mitt rum - huset också för den delen - men den stackars strumpan ligger helt ensam och övergiven på min vita stol.

Det finns några olika scenarion som alltid händer när jag letar saker:

  • Man letar efter två eller fler saker som hör ihop: man hittar alla utom en. Ex. strumpor, finn-fem-fel, örhängen.
  • Man letar efter en sak och hittar plötsligt en hel arme med samma sak. Ex. läxor, viktiga pappren.
  • Man letar efter en sak man behöver nununununu, saken dyker upp tre veckor senare när allt är försent och allt är förstört, typ. Ex. nycklar, mobilen, plånbok, kalender, godispåsar.
  • Man letar efter en sak i morgonstressen, vänder upp-och-ner på det nystädade rummet och har total panik, och saken ligger förstås brevid dörren/i väskan/i fickan/i handen. Ex. nycklar, mobil, kalender, plånbok, läppsyl, USB-minnet.
  • Man letar efter en sak och prompt anklagar alla i sin närhet för stöld, då saken absolut inte ligger där man envisas att man lämnade den sist, och saken ligger alltid mitt framför ögonen på en, och när man upptäcker det är skadan gjord och alla skrattar åt ens dumhet. Ex. sudden, pennor, formelsamlingar.

Känner ni igen er? Med det sagt, nu ska jag hitta min andra strumpa!


Kommentarer
Postat av: mormor

Lycka till! Kan ligga i tvättmaskinen också ;-)

2011-01-25 @ 21:48:15
Postat av: mormor

Lycka till! Kan ligga i tvättmaskinen också ;-)

2011-01-25 @ 21:48:41
Postat av: mormor

Lycka till! Den kan ligga i tvättmaskinen också ;-)

2011-01-25 @ 21:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0