underbara ledighet

Så var det återigen torsdag, min absoluta favoritdag. Anledningen till utmärkelsen är att jag inte har några obligationer alls. Jag kan ligga hemma och sova hela dagen om jag så skulle vilja, men istället går jag till skolan och väljer själv vad jag ska göra här. Det blir oftast inget vettigt, men det gör ingenting. Jag sitter och pratar, umgås med min söta klass.

Sedan har jag dessa 90 minuter som kallas Matematik Breddning. Idag har jag tittat igenom min PA-rapport lite snabbt, ätit en baguette och totalrockat min fantastiska spellista på Spotify. Det är egentligen allt som krävs för en lyckad dag: musik.

Om sisådär 30 minuter har jag min tredje sista lektion innan nästa veckas lov. Det är ett ovanligt välkommet lov i år, då allt roligt kommer att hända. Det är om exakt en vecka som jag sitter på tåg och bussar påväg upp till Umeå, där jag ska spendera fyra dagar med ännu okända personer och packa på mig lite livserfarenhet.

Nej, nu sitter jag och småsomnar här i sal D265. Det är min signal att gå iväg och förbereda mig inför en engelska C-lektion, om bara magister Lenneby kommer och hämtar sin dator som just nu spelar Love Gun med Cee Lo Green. Eller också tar jag mig en tupplur...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0